Ce e SEO, cura miraculoasă, și un mic ghid

SEO, majoritatea deținătorilor de site-uri web au auzit termenul sau chiar au încercat să facă SEO pentru site-ul lor, dar ce este SEO mai exact?

SEO este acronimul pentru Search Engine Optimization, adică optimizare pentru motoarele de căutare și mai exact reprezintă alinierea site-ului dumneavoastră la niște bune practici și standarde acceptate pentru indexarea de către Google, Yahoo, DuckDuckGo, Bing, etc., pe o poziție cât mai ridicată în cadrul unei căutări online pe motoarele de căutare.

Există multe persoane și companii care vă promit rezultate garantate în ceea ce privește poziția ocupată pe motoarele de căutare și optimizări miraculoase peste noapte, și nu dorim să “vorbim de rău” restul companiilor din domeniu, dar dorim să vă facem mai conștienți legat de acest subiect tocmai pentru a putea face o decizie în cunoștință de cauză.

Până recent, Google avea o unealtă publică prin care puteai afla ce Page Rank avea un site web, un scor care influența poziția în lista rezultatelor de pe Google, aceasta însă a fost retrasă din public iar algoritmul de căutare, indexare și poziționare al Google a fost schimbat, majoritatea schimbărilor nefiind făcute publice.

În prezent Google oferă un mic ghid pentru deținătorii de site-uri web în care indică bunele practici în funcție de care paginile sunt indexate pe poziții mai ridicate, precum și un PDF în care sunt detaliate acestea, vom enumera pe scurt câteva din sugestiile gigantului Google pentru optimizarea site-ului dumneavoastră.

  • Afișează informații bune și clare pe site-ul tău, și folosește cuvinte care descriu în mod clar și simplu ce conține site-ul tău
  • Încearcă să stabilești conexiuni și parteneriate cu alți deținători de site-uri web pentru ca aceștia să aibă pe site-ul lor un link către al tău, acest lucru fiind interpretat precum un vot de încredere de Google
  • Păstrează o structură logică a site-ului tău, fiecare pagină principală ar trebui să poată fi accesată de oriunde prin intermediului unui singur link static și evită folosirea Flash (acum considerată o rea practică, Chrome și Firefox blocând implicit rularea scripturilor Flash) sau folosirea scripturilor care împiedică vizualizarea paginii (ex. pop-up cu like pentru continuare, etc.)
  • Nu încerca să îți umpli pagina de cuvinte cheie false care nu au legătură cu conținutul website-ului tău, Google consideră asta ca fiind o rea practică și duce site-ul mai jos în lista de rezultate

Acestea sunt majoritatea informațiilor pe care ei le redau în cadrul micului ghid, PDF-ul conține mai multe informații pentru webmasteri care pot fi implementate de compania care vă administrează pagina web.

Totuși, mai recomandăm folosirea unei alte unelte a Google, PageSpeed Insights, care acordă un punctaj de la 1 la 100 experienței utilizării site-ului în funcție de cât de repede se încarcă acesta, cât de ușor de folosit este, dacă partea de UI este prezentată corect utilizatorului și dacă resursele folosite sunt optimizate, printre altele. Nu vă recomandăm să țintiți către un scor de 100/100 deoarece acesta poate veni cu unele sacrificii precum compresia tuturor imaginilor în unele cazuri când aveți nevoie de claritate ridicată, un scor de 80+ este mai mult decât respectabil.

 

Cu acestea în minte, sperăm că acum veți fi mai stăpâni pe domeniu și veți fi mai sceptici legat de optimizările miraculoase de SEO pe care le găsiți la tot pasul în ultima vreme.

0 Comments

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>